מסביב לבייג’ינג ב 8 שעות

האופניים הם כלי התחבורה הכי מזוהה עם סין ועדיין מזכירים לרבים תמונות של צמתים עמוסים בפועלים כחולי צווארון על אופניים, בדרך לעבודה. מאז הימים האלו עברו הרבה מוניות ואוטובוסים ברחובות בייג’ינג, אך למרות זאת האופניים עדיין מדוושים ובועטים. אז קיפצו על האופניים, והצטרפו לחמישה מיליון זוגות האופניים המסתובבים בעיר.
יש משהו בנסיעה ברכב סגור, בהצצה דרך חלון הזכוכית, המבודד את הנוסע מהמתרחש בחוץ משהו מהטעמים, הריחות, והאווירה ברחוב הולך לאיבוד.

בבייג’ינג, הכבישים הרחבים, הסמטאות הקטנות וסידור הרחובות בשתי וערב, מצפון לדרום, תורמים לכך שהאופניים הם עדיין כלי תחבורה זול ונפוץ, ומהווים דרך מצוינת להסתובב ולחוש את העיר. כמעט בכל הכבישים והרחובות בבייגינג יש נתיבים מיוחדים לאופניים, לעיתים רחבים יותר מנתיבי המכוניות, ובכל צומת אפשר לראות בליל של פועלים, אנשי עסקים, סטודנטים ואנשים מבוגרים מדוושם לצד המכוניות והאוטובוסים.

עיר הסמטאות והשדרות

גיחות קצרות מסביב לחומה והמגדלים של העיר האסורה, ללכת לאיבוד בסמטאות המיוחדות של אגם חו-חאי או לבקר בגבעה עליה התאבד בתליה הקיסר האחרון של שושלת המינג כשעירו נכבשה אפשרויות הטיול על אופניים בבייג’ינג כמעט אינסופיות. בעיר מספר רב של מפעילי סיורים וטיולים וכמעט כל מלון ואכסניה מארגנים טיול מסוג זה. ניתן גם למצוא במדריכים שונים מסלולי טיול ליום שלם עם פינות מיוחדות שבהן מעט תיירים. המעוניינים בטיול יותר מאתגר יכולים לצאת לטיולים של יום/יים בחומה הגדולה, ולהגיע למקומות שרוב התיירים לא מגיעים אליהם.

אופניים מיד שנייה

מחירי השכרת האופניים, שמיועדים בעיקר לתיירים, עלו בשנים האחרונות אך עדיין זולים יחסית. לאופני הרים יש לתת פיקדון עד להשבת האופניים. בזמן השכרת האופניים, חשוב לזכור בסין התמקחות הינה דרך חיים. ליתר ביטחון כדאי מאוד לא להשאיר את הדרכון אלא צילום כלשהו, גניבת אופניים נפוצה בסין, בעיקר מתיירים.

בחניוני אופניים אין סימני זיהוי ברורים, גם לא מספרי קומות, שורות או צבע זיהוי, יש לדאוג לסימן שיעזור לכם לזהות את האופניים אחרת תבזבזו זמן רב בחיפושים במקום בנסיעה עליהם.
למתכננים לטייל בבייג’ינג יותר מיומיים כדאי לשקול לקנות זוג אופניים משומש ואחכ למכור אותו, למרות שמשומש אומר שיש בעלים שמחפשים את האופניים האלו כי כנראה נעשה באופניים שימוש וסחר ללא הסכמת הבעלים המקוריים

תרבות רכיבה

בבייג’ינג רוכבים על אופניים כפי שנוהגים בכלי רכב והולכים, משמע שמתעלמים מהסביבה. רמזורים ומעברי חציה לא נלקחים ברצינות, ולא נהוג לסמן כשרוצים לחתוך או לפנות בעדינות. עוד עיקרון רכיבה: התמדה -מי שיתמיד ויתעקש, בסוף יעבור, וכך ניתן לראות קבוצת סטודנטים על אופניים עוצרת את התנועה בצומת ועוברת באדום כשהשיעור שלהם אמור להתחיל עוד 5 דקות. לאלו מכם ששכחו איך לרכב על אופניים, אין מקום לדאגה, התנגשויות אופניים הן דבר נפוץ. בעבר, קהל רב היה מתאסף מסביב לתאונה ומחליט על האשם לפי גיל ומצבם הכלכלי של הרוכבים, אבל היום כבר אין זמן לדברים אלו ומסתפקים בהתנצלות מהירה.
כמו שאר הדברים בסין, גם ברכיבת אופניים מומלץ להצטייד בהרבה חוש הומור וקצת סבלנות, בהתחלה מרגישים אולי קצת מגוחכים והתנועה נראית מאיימת, אבל בהמשך ההנאה מגיעה. דוושו בכיף.