חופשה אמריקאית בצרפת

חיבת הצרפתים לתרבות האמריקאית בכלל ולתיירים האמריקנים בפרט ידועה וזועקת למרחקים. לכן, על מנת להוסיף קצת פלפל לחופשה  הצרפתית הרומנטית, אנו מציעים לשכור רכב אמריקאי, ולא סתם רכב אמריקאי, אלא את פונטיאק גרנד פרי קופה משנת 1992. גרנד פרי קופה, בשלב זה של הקריירה שלו, נראה כשילוב של אוטו נשיאותי ורכב אספנים. הוא ניחן במימדים סאלונים של כמעט 5 מטר באורך, 182 ס”מ רוחב, 139 ס”מ גובה ו-273 ס”מ בסיס גלגלים. מנוע ה-3.4 ליטר אמנם נראה כהגזמה אמריקאית טיפוסית, אבל צריך לזכור שהודות לשנים עשר השסתומים (6 צילינדרים), המכניסים תערובת קטנה יותר של אוויר ודלק לעומת שישה עשר השסתומים (4 צילינדרים) המקובלים ברכבים אירופאים/יפניים, צריכת הדלק של הקופה נמוכה בהרבה מהמצופה.

עניין נוסף הנזקף לזכות המנועים האמריקאים הגדולים (וזה של הגרנד פרי קופה בפרט) הוא שבמנועים אלה אין צורך למשוך את המנוע לפסגות, משום שגם בסל”ד נמוך הם מספקים גמישות ותאוצה משביעות רצון. 210 כ”ס וכמעט 30 קג”מ בהם מתהדר הרכב האמריקאי היו גורמים גם לג’יימס ואט (המהנדס שהמציא את המונח כ”ס) לצהול משמחה. ההגעה ל-100 קמ”ש בפחות מ-9 שניות (8.4 ליתר דיוק) ומהירות המקסימלית של 201 קמ”ש יהפכו את הרכב הענק והעוצמתי הזה למטרד בלתי נסבל בעיניי הנהגים המקומיים ויספקו לכם ולבחירת לבכם שלל חוויות מסעירות בכבישי פריז.

יתרון נוסף, ולא פחות חשוב של הקופה, הוא היותו רכב מאוד מאוד מרווח ונוח. עם לא מעט מקום לרגליים ולשאר חלקי הגוף, תוכלו להתרווח בנחת בעת העמידה בפקקים העירוניים ולהתרשם מפריז האמיתית בשעת שיא. עיצוב הפנים של הקופה, כיאה לרכב אמריקאי גאה, אינו סובל מתיחכום יתר. לא תמצאו בו את ערימת הכפתורים והמתגים המצועצעים האופיינים לרכבים יפניים, אך מצד שני איכות החומרים בגרנד פרי אינה אחידה ואם תשמעו חריקה מכיוון הדשבורד במהלך הנסיעה, הסירו דאגה מלבכם – היא לא באה מכיוונו של המזגן. דבר נוסף, שחשוב לציין היא היותה של הקופה, בדומה לרכבים אמריקאים מסוגה, רכב נמוך יחסית (הרבה יותר נמוך מרנו מגאן למשל) וזה יכול להוות חיסרון עבור אלה מכם המעדיפים ישיבה גבוהה וראות מקסימלית.

למרות כל יתרונותיו, לצערנו, הגרנד פרי קופה אינו רכב נפוץ להשכרה בסוכנויות הרכב בפריז ולכן, יהיה עליכם לעשות מאמץ מיוחד על מנת להשיגו. אך מרגע שפנינה מוטורית זו תהיה בהישג ידכם, חופשתכם הרומנטית בפריז תזכה לשידרוג רציני.

לסיום, שתי אזהרות שאין להקל בהן ראש בעת שהותכם בעיר הצפרדעים והצדפות: 1) על אף הבדלי המנטליות בינינו לבין הצרפתים, תרבות הנהיגה בערים הגדולות בצרפת, ובפריז במיוחד, מזכירה, באופן מעורר פלצות, את תרבות הנהיגה בכבישי ישראל. חוסר הסבלנות של הצרפתים בכבישים ידוע לשמצה ומראה הרכבים עם פגיעות פח הוא מראה שכיח למדי. 2) לא רק הפריזאי המצוי מצטיין בחיבתו לתיירים דוברי אנגלית בעלי רכבים אמריקאים ענקים, אלא גם המשטרה, שבשובבות צרפתית אופיינית נוהגת לבצע מארבים באזורים תיירותים ואף להשתמש באקדחי לייזר במקרה הצורך (אמיתי לגמרי!). אז אנא מכם, בין הטיולים הרומנטים בשאנז אליזה, ביקורים במוזיאונים וקתדרלות מפוארות, נסו לא להיתפס במהירות מופרזת. כי אז, ספק אם אפילו העלייה המסורתית למגדל ה”אייפל” תפצה אתכם על עוגמת הנפש.