שמירה על הבריאות בנסיעה לחו”ל

באופן טבעי, נסיעה לחו”ל מציינת יציאה מהשגרה ושינוי באורח החיים. אבל בכל זאת ברור שגם בחו”ל לא צריך להתפשר בנושאים שנוגעים לבריאות שלכם. מציאת דרכים להישאר בכושר בחו”ל היא רעיון מצוין ולא רק בגלל התוצאות הפיזיות. ולמה הכוונה? ובכן, התעמלות בחברת אנשים אחרים (ריצה בסביבת המלון, או התעמלות בחדר כושר’) היא דרך מצוינת לפגוש אנשים חדשים ולהכיר טוב יותר את העיר שבה אתם שוהים. התעמלות משפרת את מצב הרוח, מקלה על הלחץ ומאפשרת שינה עריבה.

איך לשמור על הבריאות בעת נסיעה לחו”ל

זמן פנוי יכול להיות החלק הכי קשה – אם אתם נמצאים עם קבוצה או יש לכם לוח זמנים מוגדר, מציאת זמן לאימון יכולה להיות קשה. יציאה לחו”ל פירושה לחוות עולם חדש, והרצון לראות את הכל בזמן הקצר שעומד לרשותכם מקשה על מציאת זמן לכושר גופני.
ההמלצה, עשו התעמלות מוקדם בבוקר. אם אתם מטיילים בקבוצת טיולים מאורגנים ליפן למשל, סביר להניח שמיד לאחר ארוחת בוקר הקבוצה תצא לטיול היומי. לכן, כל מי שמעוניין לשמור על כושר, טוב יעשה אם יקום קצת יותר מוקדם בבוקר כדי להתעמל.

ההליכה ממש עוזרת – הליכה ברגל, במיוחד לאלה שאוהבים לרוץ, יכולה להיראות כמו פשרה מצערת. גם אם אתם רגילים בבית לצאת לפעילות גופנית בבוקר וקשה לכם לעשות זאת בעת הטיול בחו”ל, בכל זאת תוכלו לשמור על כושר גופני אם הביקורים במרכזי הערים יתבצעו תוך כדי הליכה רגלית. אם אתם מטיילים עצמאית ולא למשל במסגרת טיול מאורגן לסין או לכל יעד אחר, מומלץ להפוך את טיולי ההליכה לשגרה. כדי להגיע לאתר תיירותי קרוב יחסית, עדיף ללכת ברגל ולא לנסוע ברכב. במיוחד כאשר השמש זורחת ומזג האוויר נוח עדיף לטייל רגלית, מאשר לנסוע ברכב או בתחבורה ציבורית. אם הליכה רגלית אינה חביבה עליכם נסו רכיבה על אופניים. זהו אימון גופני נהדר וקל יותר לביצוע מריצה, בעיקר באותן ערים כמו אמסטרדם שבהן יש נתיבים ייעודיים לאופניים. בנוסף, היו עסוקים, בקרו באתרים רבים, כך שתוכלו לצעוד יותר ולהכיר אנשים חדשים. אל תוותרו לעצמכם וצאו החוצה לטייל, לבקר במרכזי קניות ובמוזיאונים ו…לשרוף קלוריות.

מדוע חייבים ביטוח בריאות בחו”ל

יתכן ותאלצו לנטוש את חדר הכושר – אם בבית המלון אין חדר כושר, ייתכן ולמצוא חדר כושר בחו”ל יכול להיות בעייתי ומעט יקר. מה גם שיש מדינות שבהן חדר כושר אינו חלק מאורח החיים. במקום חדר כושר נסו להצטרף לקבוצת אנשים בעלי תחומי עניין דומים, לשם ריצה או משחק כדורגל באחד הפארקים הקרובים. צאו לשפת הים לשחייה, או חפשו בריכת שחיה בקרבת מקום. גם ריקוד יכול להועיל לכושר הגופני. ישנם מקומות רבים, לא רק בישראל, שמתקיימים בהם ריקודים מרובי משתתפים. השתתפות באירוע שכזה היא חוויה יוצאת דופן.

מציאת מזון בריאות קשה יותר ממה שחשבתם – לא משנה מהם הרגלי האכילה שלכם בחיי היום יום. בנסיעה לחו”ל הכול משתבש, לא רק שעות היקיצה והשינה אלא גם מזון הבריאות. באיטליה, למשל, הפסטה שולטת בכיפה ובמזרח התיכון מזון שמטוגן בשמן עמוק. יש מדינות שקל למצוא בהן ירקות ופירות טריים, באחרות קשה יותר. תצטרכו לתמרן ואולי לוותר פה ושם, וכשתחזרו לארץ, מהרו לחזור למסלול מזון הבריאות שאליו אתם רגילים.